سکه یا طلای آب شده - An Overview

Wiki Article

به‌همین دلیل، در ادامه به مقایسه طلای دست دوم و سکه با طلای آبشده می‌پردازیم و از مزایا و معایب آن‌ها بیشتر برایتان می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: خرید طلای آبشده یا دست‌ دوم؟ طلای آبشده بهتر است یا سکه

بنابراین اگر قصد ورود به این بازار را دارید برای جلوگیری از سردرگمی ابتدا بهتر است کلمات مهمی که طلا فروشان به کار می‌برند را بلد باشید. چرا که اشنایی با اصطلاحات کاربردی وکلمات مهم بازار طلا و طلای اب شده در موفقیت شما تاثیر گذار خواهد بود.

جالب است بدانید که برخلاف ارزش کلکسیونی آن، هرچه سال ضرب سکه پایین‌تر باشد، قیمت آن کمتر است. اکثر افراد به دنبال سکه‌هایی با سال ضرب جدیدتر هستند و همین تقاضای زیاد سبب شده قیمت سکه‌های جدید بیشتر از سکه‌های قدیمی باشد.

اما طلای آب‌شده با ریسک تقلبی بودن مواجه است. زیرا ممکن است طلای آب‌شده ناخالصی داشته باشد که این ناخالصی‌ها موجب کاهش عیار طلا می‌شوند.

بررسی روند قیمت سرمایه‌گذاری در سکه و طلا نشان داده که سوددهی سکه برای سرمایه‌گذاران بیشتر از طلا بوده است. البته که این سرمایه گذاری مثل تمام بازارها به دانش و مهارت نیاز داشته و با ریسک‌هایی همراه است.

اگر بازار سکه را دنبال کنید، حتماً اصطلاح حباب سکه را شنیده‌اید‌.

بنابراین هزینه معاملاتی در خرید طلا here بسیار اهمیت دارد که از این جهت خرید سکه، گزینه بهتری جهت سرمایه‌گذاری خواهد بود.

درست است که قیمت طلا نیز تحت تاثیر عوامل داخلی مانند نرخ دلار و عرضه و تقاضا قرار دارد، اما تاثیر عوامل داخلی بر سکه بیشتر است.

 پس از چه نوع مثقالی در بازار طلا استفاده می‌شود و اصطلاح مثقال طلا به چه معنی است؟

اما این هزینه ها درباره طلای آب شده صادق نیست. به طوری که برای خرید طلای آب شده نیازی به مالیات و نیز هزینه هایی مانند اجرت ساخت نیست. همین امر یک برتری بزرگ برای طلای آب شده می باشد که نسبت به سکه طلا دارد.

نحوه استفاده از پیوت پوینت برای سنجش تمایلات بازار اسفند ۲۸, ۱۴۰۲

یعنی یک فرد با سرمایه‌گذاری در طلای آب‌شده نسبت به سرمایه‌گذاری در طلای زینتی با همان میزان سرمایه، حدود ۳۰ درصد طلای بیشتری خریداری کرده است.

احتمال اینکه طلای آب شده خریداری شده از سوی شما تقلبی باشد وجود دارد. برای همین به شما توصیه می کنیم برای خرید طلای آب شده با فردی متخصص همراه شوید.

Report this wiki page